Μερικές απο τις παραστάσεις:
Χάρτινα Λουλούδια
Του
Βόλφ Ήγκον
1983-1984
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Ένα
αντιπροσωπευτικό έργο του λατινοαμερικάνικου δραματολογίου, όπου περιγράφεται η
καταστροφή μιας αστικής τάξης, αδιάφορης για τα προβλήματα που την περιστοιχίζουν.
Το θέμα του έργου είναι η εισβολή στον ιδιωτικό χώρο από μια εξωτερική απειλή.
Η δεχόμενη την εισβολή είναι μια σαραντάρα αστή και ο εισβολέας ένας εκπρόσωπος
του λούμπεν-προλεταριάτου και ποιητής. Όπως σημειώνει ο ίδιος ο Βόλφ: το έργο
πραγματεύεται την έλλειψη κατανόησης ή την προβλεπόμενη καταστροφή της αστικής
τάξης από ένα ανερχόμενο προλεταριάτο ή ακόμα, τη σύγκρουση δύο πολιτισμών που
απωθεί ο ένας τον άλλον.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Κρανάη Στέλλα
Σκηνοθεσία: Παγανόπουλος Παύλος
Σκηνικά: Παραλής Νίκος
Κοστούμια: Παπαγεωργίου Φίλιππος
Μουσική επιμέλεια: Παπαδόπουλος Θόδωρος
Μουσική επιμέλεια: Παναγιωτόπουλος Νίκος
Ηθοποιοί
Λαδικού, Αλεξάνδρα (ΕΥΑ)
Μιχαηλίδης, Πέρης (ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ)
Μπρεχτ-Χίτλερ
1983-1984 Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Το έργο είναι μια πρωτότυπη σύνθεση του Μάριου Πλωρίτη, ο οποίος επιχειρεί ένα συνδυασμό ντοκουμέντου, επικού θεάτρου και αυτοβιογραφίας, χρησιμοποιώντας κείμενα παρμένα από το γνωστό βιβλίο του Χίτλερ 'Ο Αγών μου', ιστορικό υλικό από την άνοδο και πτώση του Ναζισμού, καθώς και ποιήματα, τραγούδια και αποσπάσματα έργων του Μπέρτολτ Μπρεχτ. Μέσα απ' αυτά προβαίνει ο δραματικός Λόγος και Αντίλογος και ο θεατής καλείται να κρίνει ποιός είναι ο 'Δίκαιος' και ποιός ο 'Άδικος Λόγος'. Τη θεατροποίηση αυτής της διαμάχης επωμίζονται μίμοι-τραγουδιστές, που παρασταίνουν ιστορικά ή φανταστικά πρόσωπα και συνδέουν, σχολιάζουν, σατιρίζουν τα λεγόμενα και τα δρώμενα. Οι στίχοι τους είναι σκόπιμα απλοϊκοί, ενώ συχνά χρησιμοποιούν ρίμες και φραστικά σχήματα της Επιθεώρησης και του Βαριετέ. Το έργο από τη μια μεριά καταδεικνύει τους πολιτικούς και κοινωνικούς μηχανισμούς που έδωσαν στο Χίτλερ τη δυνατότητα να επιβάλλει την αποτρόπαιη τυραννία του και να οδηγήσει την ανθρωπότητα στην πιο απαίσια αλληλοσφαγή και από την άλλη προσπαθεί να γίνει ένα σατιρικά ψυχαγωγικό θέατρο, που ο ίδιος ο Μπρεχτ το θεωρούσε την 'ευγενικότερη λειτουργία του θεάτρου'.
Σύνθεση: Μάριος Πλωρίτης
Απόδοση: Μάριος Πλωρίτης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Ρεμούνδος
Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης
Μετάφραση: Γιώργος Σεβαστίκογλου
Μετάφραση: Κώστας Σταματίου
Μετάφραση: Κωστής Σκαλιόρας
Σκηνικά: Νίκος Πετρόπουλος
Κοστούμια: Νίκος Πετρόπουλος
Σύνθεση: Θάνος Μικρούτσικος
Χορογραφία: Γιάννης Φλερύ
Διευθυντής Ορχήστρας: Θανάσης Νικολόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Θανάσης Νικολόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μόνα Κιτσοπούλου
Γλυπτά: Διονύσης Γερολυμάτος
Ηθοποιοί
Νίκος Βρεττός (ΜΠΡΕΧΤ, ΗΘΟΠΟΙΟΣ, ΣΟΥΗΔΟΣ, ΣΒΕΪΚ)
Ρίκα Γαλάνη (ΜΑΝΑ, ΕΡΓΑΤΡΙΑ, ΜΠΟΥΜΠΟΥΝΟΚΕΦΑΛΟΣ, ΕΜΠΟΡΟΣ, Κα ΚΟΡΝΑΜΟΝΤΙΣ, ΓΡΙΑ, ΜΑΝΑ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΣΑΝΤΕΡΣ, ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ 6ης ΣΚΗΝΗΣ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη (ΒΑΜΠ, ΧΡΥΣΗ ΚΥΡΙΑ, ΜΙΣΟΓΥΜΝΗ, ΕΡΓΑΤΡΙΑ, ΙΩΑΝΝΑ, ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ, ΚΛΟΟΥΝ, ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΕΡΑΣ, ΓΥΝΑΙΚΑ, ΓΟΥΡΟΥΝΙΤΣΑ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Γεωργία Εμμανουήλ (ΛΑΪΚΗ ΠΟΡΝΗ, ΕΡΓΑΤΡΙΑ, ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ 3ης ΣΚΗΝΗΣ, ΕΜΠΟΡΟΣ, ΠΑΛΜΟΖΑ, ΑΓΡΟΤΙΣΣΑ, ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΕΡΑΣ, ΤΣΕΧΙΑ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ, ΘΑΝΑΤΟΣ)
Σίμος Ιωαννίδης (ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΑΣ, ΕΡΓΑΤΗΣ, ΔΙΚΑΣΤΗΣ, ΜΕΓΑΛΟΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ, ΚΟΜΦΕΡΑΝΣΙΕ, ΚΑΛΑΜΑΣΣΙ, ΓΚΑΙΡΙΓΚ, ΖΕΝΤΕΛΜΑΓΙΕΡ, ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ, ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ, ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ 5ης ΣΚΗΝΗΣ)
Στέλιος Καππάτος (ΧΙΤΛΕΡ, ΟΥΙ, ΙΜΠΕΡΙΝ, ΞΕΝΟΣ)
Ζαφείρης Κατραμάδας (ΕΡΓΑΤΗΣ, ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ, ΓΚΑΝΓΚΣΤΕΡ, ΣΦΑΓΕΑΣ, ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ 3ης ΣΚΗΝΗΣ, ΕΡΓΑΤΗΣ Β', ΑΣΤΥΝΟΜΟΣ, ΑΓΡΟΤΗΣ, ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΕΡΑΣ, S.A., ΜΑΝ, ΧΙΜΛΕΡ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Μόνα Κιτσοπούλου (ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΣΤΕΤ, ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ Α' ΠΟΛΕΜΟΥ, ΕΡΓΑΤΡΙΑ, ΜΠΟΥΜΠΟΥΝΟΚΕΦΑΛΟΣ, ΚΛΟΟΥΝ, ΔΑΝΕΖΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ, ΚΙΝΤΣΕ, ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΕΡΑΣ, ΓΥΝΑΙΚΑ, ΑΥΣΤΡΙΑ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Νίκος Κολοβός (ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ, ΜΠΑΛΙΚΕ, ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΣ, ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΕΡΑΣ, Α' S.A., ΜΠΟΓΙΑΤΖΗΣ, ΧΟΥΑ, Β' S.A., ΕΣ-ΕΣ, ΝΕΟΣ, ΕΡΓΑΤΗΣ, ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ 5ης ΣΚΗΝΗΣ, ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ 6ης ΣΚΗΝΗΣ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Γιώργος Λέφας (ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ 1ης ΣΚΗΝΗΣ, ΕΡΓΑΤΗΣ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΣ, Α' S.A., ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΤΗΣ ΜΙΛΙΤΣΙΑ, Β' S.A., ΕΚΦΩΝΗΤΗΣ, ΕΡΓΑΤΗΣ, ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ 6ης ΣΚΗΝΗΣ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Πέρης Μιχαηλίδης (ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΤΟ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟ ΚΟΡΟΪΔΟ, ΓΚΑΝΓΚΣΤΕΡ, ΣΦΑΓΕΑΣ, ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ 3ης ΣΚΗΝΗΣ, ΦΙΛΗΣΥΧΟΣ ΑΣΤΟΣ, ΣΟΥΒΛΕΡΟΚΕΦΑΛΟΣ, ΡΟΜΑ, ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΕΡΑΣ, ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΣ, ΓΕΡΟ-ΕΡΓΑΤΗΣ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Τάσος Παλαντζίδης (ΓΕΡΟΣ ΑΝΑΠΗΡΟΣ, ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΣ, ΓΚΑΝΓΚΣΤΕΡ, ΣΦΑΓΕΑΣ, ΜΠΟΥΜΠΟΥΝΟΚΕΦΑΛΟΣ, ΓΚΙΜΠΟΛΑ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΣ, ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ, ΝΤΑΝΣΕΝ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Ανέζα Παπαδοπούλου (ΚΥΡΙΑ ΑΛΑ ΓΚΑΡΣΟΝ ΜΕ ΠΙΠΑ, ΧΡΥΣΗ ΚΥΡΙΑ, ΚΑΛΟΓΡΙΑ, ΝΤΟΚ ΝΤΕΪΖΥ, ΜΠΟΓΙΑΤΖΗΣ, ΧΟΥΑ, ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ, ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΕΡΑΣ, ΑΓΓΛΙΑ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Κατερίνα Σαγιά (ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ, ΕΡΓΑΤΡΙΑ, ΜΠΟΥΜΠΟΥΝΟΚΕΦΑΛΟΣ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΣ, ΧΟΝΤΡΗ ΚΥΡΙΑ, ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙ, ΔΕΣΠΟΙΝΙΔΑ ΣΜΙΤ, ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΤΕΡΑΣ, ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ 5ης ΣΚΗΝΗΣ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Δήμητρα Χατούπη (ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ 1ης ΣΚΗΝΗΣ, ΝΟΣΟΚΟΜΑ, ΚΑΛΟΓΡΙΑ, ΠΕΙΝΑ, ΕΡΓΑΤΡΙΑ, ΜΠΟΥΜΠΟΥΝΟΚΕΦΑΛΟΣ, ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΚΕΦΑΛΟΣ ΔΙΑΒΑΤΗΣ, ΝΕΑ, ΜΑΡΙΑ ΣΑΝΤΕΡΣ, ΝΕΑ ΓΥΝΑΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Μουσικοί
Μαρία Δημητριάδη (Τραγούδι)
Θανάσης Νικόπουλος (διεύθυνση ορχήστρας, πιάνο)
Νίκος Τουλιάτος (κρουστά)
Μίμης Ντουτσούλης (μπάσο)
Θοδωρής Ρέλλος (σαξόφωνο, κλαρινέτο, φλάουτο)
Ταινία: ΔΙΑΛΟΓΗ-ΣΥΝΘΕΣΗ: Γιώργος Ρεμούνδος
ΜΟΝΤΑΖ: Κώστας Ίτσιος, Θόδωρος Γκλαβέρης
ΤΡΥΚΑΖ: Δημήτρης Μπενίσης, Κώστας Ράπτης
Χάρολντ και Μωντ
Του
Κόλιν Χίγγινς
Εταιρεία
Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή
(1984 -1986)
Αθήνα Εθνικό
Θέατρο (1985)
Ένα έργο για
τον έρωτα και τη μοναξιά, για τις σχέσεις των σημερινών νέων με την παλιότερη
γενιά, για την έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων, που έχουν τη μανία να
χτίζουν τοίχους απομόνωσης αντί για γέφυρες επαφής. Το έργο αναφέρεται στην
τρυφερή φιλία που συνδέει τον δεκαοχτάχρονο και απελπισμένο Χάρολντ και την
ογδοντάχρονη, αλλά ολοζώντανη Μώντ, που τελικά τον συμφιλιώνει με τη ζωή. Αυτή
η γέφυρα επικοινωνίας δύο μακρινών μεταξύ τους γενεών γίνεται ένας ύμνος για τη
ζωή που σφύζει από αγάπη, αυθορμητισμό και ζωντάνια. Η Μώντ καταφέρνει να
μεταδώσει αισιοδοξία και πίστη σ' ένα νέο παιδί που αδυνατεί να προσαρμοστεί
στο περιβάλλον του. Ο Χάρολντ μαθαίνει να γελάει, να τραγουδάει , να χορεύει,
να σκέφτεται αυθόρμητα, να αποδέχεται και να γνωρίζει τον εαυτό του. Όταν η
Μώντ παίρνει δηλητήριο και αποφασίζει να θέσει τέλος στη ζωή της, επειδή νιώθει
ότι δεν έχει τίποτα πια να της προσφέρει, ο Χάρολντ μένει μόνος και
συντριμμένος. Τώρα πια όμως, είναι ένα διαφορετικό άτομο που γνωρίζει την
ανθρώπινη επικοινωνία και την αγάπη του συνανθρώπου και είναι έτοιμος να
ξεκινήσει το ταξίδι του στη ζωή.
Συντελεστές:
Μετάφραση:
Τσώνου Πόλυ
Σκηνοθεσία: Βουτσινάς Ανδρέας
Σκηνικά:
Στεφάνου Νίκος
Κοστούμια:
Παπαγεωργίου Φίλιππος
Σύνθεση:
Κουρουπός Γιώργος
Διδασκαλία
τραγουδιών: Χαβά-Βάγια Αίγλη
Βοηθός
σκηνοθέτη: Κιτσοπούλου Μόνα
Ηθοποιοί:
Λαδικού,
Αλεξάνδρα (ΚΥΡΙΑ ΤΣΕΪΖΕΝ)
Κιτσοπούλου Μόνα (ΜΑΡΙΑ)
Ντουμούζης Γιώργος (ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΑΘΙΟΥΣ)
Διαμαντίδου Δέσπω (ΜΩΝΤ)
Βρανάς Γιάννης
(ΠΑΤΕΡ-ΦΙΝΕΓΚΑΝ)
Μήττας Γρηγόρης (ΚΗΠΟΥΡΟΣ)
Τερζόπουλος Δημήτρης (ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΥ)
Δεληγιαννίδη Ιφιγένεια (ΣΥΛΒΙ)
Κωνσταντόπουλος Μηνάς (ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΜΠΕΡΝΑΡ)
Κώτσος Γιώργος
(ΝΤΟΠΕΛ)
Μανωλούδη Θηρεσία (ΝΑΝΣΥ)
Λύγαρη Τατιάνα
(ΡΟΖΑ)
Μιχαηλίδης Πέρης (ΧΑΡΟΛΝΤ)
Αμανίτου Αντιγόνη (ΡΟΖΑ /αντικατάσταση)
Αντωνιάδης Αντώνης
Δεσποινιάδου Κάτια
Κοκόζης Πέτρος
Τσολακίδης Ευδόκιμος
Χατζηχαραλάμπους Νίκος
Χρυσόπουλος Αντώνης
Αποστόλου Κώστας
Λάλος Θεόφιλος
Κρίμα
που είναι πόρνη
Του Τζών Φόρντ
Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Υπερώο
(1986)
Το έργο γράφτηκε ανάμεσα στα χρόνια
1629-1633. Το κεντρικό θέμα είναι μια ιστορία αιμομιξίας ανάμεσα σε δύο
αδέρφια, που τα οδηγεί σε άρνηση του κοινωνικού τους περιβάλλοντος και σε
ολοκληρωτική σύγκρουση μαζί του, με τελικό αποτέλεσμα το θάνατο. Ο αδερφός
σφάζει την έγκυο αδερφή, ξεριζώνει την καρδιά της, την μπήγει σ' ένα μαχαίρι
και εισβάλλει σε ένα γενέθλιο γεύμα, προσφέροντας την σαν έδεσμα στους
συνδαιτυμόνες. Ο απαγορευμένος έρωτας ανάμεσα στα δυο αδέρφια δεν είναι για τον
Φορντ παρά το πρόσχημα, για να αποκαλύψει τη σαπίλα της αναγεννησιακής
κοινωνίας, η οποία επέβαλλε αυτή την απαγόρευση. Αυτή η ύψιστη πολιτισμική
βαθμίδα, αποκαλύπτεται ως μια κοινωνία ερμητικά κλειστή και ορθολογική, με
μοναδικές αξίες το χρήμα και την αναρρίχηση, μια κοινωνία που δεν μπορεί να
αγαπήσει, παρά να κατακτήσει ή να σκοτώσει.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Κύρου Κλείτος
Σκηνοθεσία: Χουβαρδάς Γιάννης
Σκηνικά: Φωτόπουλος Διονύσης
Κοστούμια: Φωτόπουλος Διονύσης
Χορογραφία: Λομμέλ Ντανιέλ
Γλυπτά: Παραλή Τίνα
Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντόπουλος Μηνάς
Ηθοποιοί
Κωνσταντόπουλος Μηνάς (ΜΠΟΝΑΒΕΝΤΟΥΡΑ)
Ζηβανός Πέτρος (ΤΖΟΒΑΝΙ)
Βρεττός Νίκος (ΒΑΣΚΟΥΕΣ)
Τερζόπουλος Δημήτρης (ΓΚΡΙΜΑΛΝΤΙ)
Βάγιας Δημήτρης (ΦΛΟΡΙΟ)
Βελέντζας Γιώργος (ΝΤΟΝΑΝΤΟ)
Τσιλιμίδης Μάνος (ΣΟΡΑΝΤΣΟ)
Εμμανουήλ Γεωργία (ΧΙΤΑΝΑ)
Φωτοπούλου Λύδια (ΑΝΝΑΜΠΕΛΑ)
Μιχαηλίδης Πέρης (ΜΠΕΡΓΚΕΤΟ)
Μήττας Γρηγόρης (ΠΟΤΖΙΟ)
Βρανάς Γιάννης (ΡΙΚΑΡΝΤΕΤΟ)
Παλάντζα Λίλιαν (ΦΙΛΩΤΙΣ)
Αμανίτου Αντιγόνη (ΙΠΠΟΛΥΤΗ)
Λιθαρής Λευτέρης (ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ)
Ματσακάς Κώστας (ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ)
Αγαπίου Αγάπιος (ΛΗΣΤΕΣ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ,
ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ)
Πρανδέκας Νίκος (ΛΗΣΤΕΣ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ,
ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ)
Σαρρόπουλος Νικόλαος (ΛΗΣΤΕΣ,
ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ, ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ)
Σταυρόπουλος Γιώργος (ΛΗΣΤΕΣ,
ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ, ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ)
Τοπαλίδης Κοσμάς (ΛΗΣΤΕΣ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ,
ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ)